tirsdag den 24. september 2013

Følelser

Er det bare sådan det er ? 

I noget tid har jeg gået og tænkt over det med følelser og hvordan vi åbner op for dem og stille lukker ned for dem igen. Det mærkelige med følelser er at vi ikke selv bestemmer hvornår vi får dem og hvem vi får dem for. Én ting er dog helt sikkert, når man først er har fået følelser i klemme så er det ikke nemt at være til. 

Igennem mit kærlighedsliv har jeg lært mange ting, men alligevel begår jeg den samme fejl hver eneste gang. Jeg åbner mig og lader dem kommer derind hvor det gør rigtig ondt. Lader dem se det mest sårbare af mig og lader dem få mit hjerte .. Lader dem såre mig, mest muligt når de forlader mig. Det værste er at jeg godt ved jeg begår den fejl, men jeg formår ikke at ændre på det. 

Det værste jeg nogensinde har været ude for, var en med en pige jeg har virkelig glad for, og som jeg kunne se mig selv sammen med.. Jeg fortalte jeg var forelsket i hende og hun så svare "Jeg tror bare du får de følelser hurtigere end mig", efter hun havde givet mig et håb om de var gengældt. Av av.. 

Når jeg lytter til mine veninder og tænker tilbage på mine egne forhold og flirts så kan jeg se, at vi lesbiske er bare lige den tand mere ond og kold end vores hetero veninder/venner er. Vi ved lige hvordan vi skal såre og vi ved lige præcis hvordan vi får os selv ud af det med mindst mulige slag. 

Det skræmmer mig at jeg nu kan mærke jeg har lidt mere svært ved at lukke op og for den sags skyld kan jeg også mærke på andre lebber at de har oplevet det samme. Hvorfor er vi sådan mod hinanden ? Hvorfor kan vi ikke bare slutte det på en ordentlig måde ? 

Egentlig ved jeg ikke hvorfor jeg deler det her, for normalt er jeg ikke en person der smider mine følelser ud til alle. Idag har været en dag fuld af følelser for mig og jeg har flere gange måtte tåre en lille tåre af min kind. 

Jeg skriver egnetlig nok det her indlæg for at få styr på nogle tanker, inden jeg ringer op til min mor og siger undskyld for den sviner hun fik for at spørger om jeg kom til aftensmad.. 

Håber i andre lebber har haft en bedre tirsdag end mig ;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar